Presentreklam och hur man bör tänka som företag

Presentreklam och hur man bör tänka som företag

När företag vill marknadsföra sig så är presentreklam, även kallade profilprodukter och profilreklam, ett utav de vanligaste sätten att effektivt göra det på. En profilprodukt är, som namnet pekar på, en produkt med företagets logotyp på. Du har säkert sett profilprodukter i din vardag utan att tänka på det. Exempel på vanliga profilprodukter är pennor, muggar, USB-stickor, musmattor med mera. Oftast är det ett objekt som anses användbart och används regelbundet i människors vardag. 

 

 

Hur man väljer rätt produkter

 

Det finns en hel del att ha i åtanke som företag när man ska välja rätt profilprodukt. Som nämnt ovan är det viktigt att välja produkter som fyller ett behov och användningsområde. Du vill att personer som har din profilprodukt ska se den regelbundet. Att välja något som kommer hamna längst in i en skrivbordslåda och glöms bort vill man undvika. Därför är kontorsmaterial som pennor och dylikt populärt, men det finns såklart undantag. Om produkten ska ges ut under ett speciellt tillfälle, låt oss säga ett maraton, så är en produkt vald för just den aktiviteten ett bra val. Då kan man använda sig av till exempel en snygg vattenflaska. 

Det är även viktigt att välja produkter utifrån vad ens företag står för. Om ditt företag värdesätter ett miljövänligt arbetssätt så bör man utgå från det. Många tillverkare utav profilprodukter har vår jords klimat och miljö i åtanke och erbjuder företag hållbara lösningar.

 

Hur får man tag på presentreklam för sitt företag?

 

Det finns många olika tillverkare utav profilprodukter i Sverige idag. Om man söker efter presentreklam i Stockholm så får man nästan hundra träffar. I dagens virtuella samhälle kan även de flesta beställningar ut av profilprodukter göras online. Om du har en egen webshop finns det till och med lösningar där tillverkarna kan skicka produkterna direkt till dina kunder.